Sztuka jako narzędzie reklamy w hotelarstwie.

Ciekawiło nas czy sztuka może a nawet powinna być traktowana jako narzędzie promocyjne. Zapytaliśmy o zdanie ekspertów. Odpowiedz brzmiała – TAK. Zdecydowanie tak! Także w hotelarstwie.

Dajmy na to hotel w łodzi, mający swoją siedzibę w manufakturze. To hotel posiadających bogatą historię i zabytkowe wnętrza. Wręcz idealne miejsce do obcowania ze sztuką i kontaktu artystami. Przyciągający rok w rok tysiące klientów zakochanych w takich obiektach.

Ku naszemu zaskoczeniu okazało się, że pomysłów i koncepcji na zastosowanie sztuki jako narzędzia reklamy jest mnóstwo. Zaczynając od eventów dedykowanych wydarzeniom kulturalnym po tworzenie i prezentowanie we wnętrzach hoteli własnych zbiorów i kolekcji. Istotne, aby zgrywało się to z klimatem danego miejsca i nie wydawało się sztuczne. A co ważniejsze przyciągało klientów. Bo o to chodzi w reklamie.

A co jeśli ideała jest fajna, ale brak jest wiedzy lub odpowiednich kontaktów w świecie sztuki? Jak można wdrożyć sztukę do wnętrz hotelu? Są takie instytucje, które wypełniły tę niszę. Tworzą one swojego rodzaju pomost pomiędzy hotelem, a artystami. Tego typu relacja relacja może odbywać się na wielu różnych płaszczyznach. Typowa jest sytuacja kiedy to artysta udostępnia/wypożycza hotelowi swoje prace, a ten prezentuje je w swoich wnętrzach niczym w galerii. Czasami artysta zamieszkuje w hotelu przez okres miesiąca i wówczas tworzy w nim dzieło, a klienci mogą obserwować proces twórczy. Zdarzają się również sytuacje sporadycznego wykorzystywania sztuki do reklamy. Dopiero na potrzeby jakiegoś eventu czy imprezy typu majówka w górach zapraszani są artyści. Takie podejście ma pewien hotel w górach.

Temat jest jak rzeka. Ale tak w dużym skrócie można opisać idee wykorzystania sztuki jako jednego z bardziej oryginalnych narzędzi promocyjnych.