Specjalista ds. konferencji i szkoleń – cz. 1

Specjalista do spraw organizacji konferencji i szkoleń to prestiżowe i bardzo wymagające stanowisko pracy. Kto jest stworzony do jego zajmowania? Jakie są główne obowiązki osoby na tym stanowisku? Jaka jest specyfika pracy w branży szkoleniowo-konferencyjnej? Na te i inne pytania postaramy się zleźć odpowiedzi.

Branża szkoleniowo-konferencyjna

Sektor szkoleń i konferencji uważany jest za jeden z najszybciej rozwijających się w naszym kraju. Bum na konferencje i szkolenia nastąpił po wstąpieniu Polski w struktury Unii Europejskiej. Wówczas to odkręcony został nam kurek z pieniędzmi unijnymi, które można było przeznaczyć na organizację licznych szkoleń i konferencji w naszym kraju. Za skutkowało to wzrostem zainteresowania szkoleniami i konferencjami. Wzrosło również zapotrzebowanie na specjalistów od ich organizacji.

Specjalista – czyli kto?

Co sprawia, że jedni idealnie odnajdują się na tym stanowisku i wspinają się po szczeblach kariery, podczas gdy inni nie są w stanie sprostać stawianym im wymaganiom? Samozaparcie, ambicja, pracowitość, rzetelność i przedsiębiorczość. Idealny kandydat na stanowisko specjalisty do spraw organizacji konferencji i szkoleń właśnie takimi cechami powinien się cechować. W branży tej liczy się skuteczność oraz umiejętności interpersonalne. Doświadczenie w prowadzeniu negocjacji z klientami to dodatkowy, cenny, plus. Jeśli więc przedkładasz kolejne w tym roku wakacje z dzieckiem nad pracę nie powinieneś startować na to stanowisko.

Zadania i obowiązki

Do głównych zadań specjalisty do spraw konferencji i szkoleń należy oczywiście kompleksowa organizacja konferencji i szkolenia. Ale to nie wszystko! Tak naprawdę jego praca zaczyna się już na etapie dotarcia do klienta, przekonania go do swojej oferty i zdobycia go dla firmy.  Istotny aspekt stanowi komunikacja z klientem już po zakończeniu szkolenia czy konferencji. Warto utrzymywać pozytywne stosunki, aby nasz klient stał się w dłuższej perspektywie czasu stałym klientem. W mniejszych firmach, gdzie nie ma działu tworzenia projektów, to specjaliści tworzą ofertę firmy. Aby zdobyć wybrednego klienta często jest to oferta dość niekonwencjonalna np. konferencje w górach. Warto pamiętać, że oferta powinna być kompleksowa. Począwszy od rezerwacji pokoi w hotel w górach, przez zapewnienie wyżywienia, po wynajem sal konferencyjnych.