Nieszablonowe motywowanie.

Motywowanie ma wiele przesłanek i jest stosowane w firmach na całym świecie. Niezależnie od tego czym zajmuje się firma, jaki obszar obsługuje czy jak duża jest –  powinna to robić.

Po co motywować?

  1. Po pierwsze chcemy nakłonić pracownika do trwania w naszej firmie, co ma na celu zapewnienie stabilności organizacji.
  2. Po drugie motywowanie przyczynia się do osiągania wysokich efektów pracy, co przekłada się na zysk finansowy przedsiębiorstwa.
  3. Po trzecie chcemy zachęcić pracownika do podnoszenia kompetencji zawodowych, co wpływa na realizację celów firmy oraz dalszy jej rozwój.

Motywowanie odbywa się na wielu płaszczyznach.

Najłatwiejszym i najprostszym sposobem motywowania są różnego rodzaju premie uznaniowe. Dlatego tak chętnie są przyznawane. Wyniki badań wskazują, że choć pieniądze są ważne, to nie kluczowe. Przychodzi taki moment, kiedy pracownik ma ochotę zmienić pracę i przejść do konkurencji mimo, że będzie tam zarabiać mniej. Dlaczego? Bo kuszą go inne benefity! Służbowy samochód, dodatkowa opieka medyczna czy dofinansowanie przedszkola dla dziecka.

Jak motywować nieszablonowo?

Coraz więcej firm szuka zatem innych rozwiązań. I tak popularność zyskują nagrody rzeczowe lub wyjazdy firmowe. Zdecydować należy jaką nagrodę chcemy ufundować i dla kogo. Wygrać może pojedyncza osoba lub cały zespół. Ważne by zasady przyznawania nagród pracowniczych były klarowne i jasne, a firma konsekwentna się ich trzymała. Jeśli w Twojej firmie nagrody rzeczowe nie sprawdzą się warto zorganizować firmowy event w górach lub wypad na szkolenie w górach.

Elastyczność to podstawa. Najlepsze efekty osiągniesz kiedy podczas wyjazdu służbowego firma wyróżni najlepszych przyznając nagrody.

Motywuj! Działaj! Osiągnij cel!

Życzymy powodzenia!