Media społecznościowe – FACEBOOK.

W podsumowaniach z minionego roku najpopularniejszym portalem społecznościowym okazał się FACEBOOK. Dane statystyczne podają, że liczba jego użytkowników przekroczyła 500 mln. Ten wynik może oszałamiać. Dlatego warto mieć firmowego Facebooka.

Początkowo Facebook miał być portalem społecznościowym umożliwiającym kontakt osobą z całego świata, udostępniania zdjęć i filmów, komentowania i dzielenia się swoimi przemyśleniami z innymi. Na platformie internetowej profile zakładać zaczęły nie tylko anonimowe osoby, ale także ludzie kultury, sztuki, filmu czy politycy.

Z czasem w FB wkroczyły firmy zakładając konta firmowe. Dziś jest dla nich największym kanałem komunikacji z klientem. Skuteczność Facebooka nie można bowiem porównywać do e-mailingu czy newsletterów. Faktem stało się, że w chwili obecnej ciężko jest sobie wyobrazić organizacji ważnego wydarzenia bez poinformowania o nim na Facebooku. Mówi się, że jeśli wydarzenia nie ma na Facebooku to znaczy że się nie odbędzie. Na swoich funpage o planowanych eventach informują agnecje, organizatorzy turystyki oraz urzędy miast. I nie zależnie od tego czy jest to gigantyczny koncert czy oferta rabatowa – takie wydarzenie musi zaistnieć na facebooku.

Mimo, że pojawiły się inne media społecznościowe (takie jak Instagram czy Google+) to Facebook nie ma sobie równego. Nikt nie ma takiego zasięgu oraz takiej siły oddziaływania.