Jak zorganizować event wspierający działania promocyjne marki?

Event to kluczowy element działań marketingowych podejmowanych przez firmy. Event to działania zmierzające do kształtowania wizerunku firmy oraz promocji jej produktów. Event w porównaniu z standardowymi działaniami promocyjnymi (np. reklama w prasie, udział w targach) jest nieporównywalnie efektywniejszy. Event przyciąga uwagę odbiorców danej marki, skusi ich do skorzystania z nowej oferty firmy oraz przywiązuje do marki. Dobry event zwraca uwagę mediów, które promują go, jako ciekawe wydarzenie kulturalne, sportowe, bądź innego typu, dzięki czemu zyskujemy dodatkową, bezpłatną reklamę.

Wraz z pojawieniem się eventów zaostrzyła się polemika na temat tego, jakie jego formy są najbardziej efektywne. Z biegiem czasu okazało się, że przepis na event jest prosty. Pomysł na event powinien być niepowtarzalny, a sama impreza dobrze zaplanowana, zorganizowana, oraz dopasowana do specyficznych potrzeb i oczekiwań klientów firmy. Dobrze byłoby gdyby event okazał się dla nich pozytywnym zaskoczeniem i ukazał mi markę w zupełnie nowym świetle. To czy firma zdecyduje się zorganizować event w formie imprezy kulturalnej, sportowej czy jakiejś innej, zależy tylko od specyfiki jej klientów.

W przypadku firmy produkującej sprzęt sportowy strzałem w dziesiątkę może okazać się organizacja eventu w formie zawodów sportowych w ciekawym miejscu, typu tenis w górach. Galeria artystyczna spektakularny sukces może odnieść organizując event kulturalny łączący wystawę dzieł nieznanych artystów z koncertem topowych muzyków. Imprezy specjalne typu majówka w górach to propozycja na udany event dla hoteli w górach oraz biur turystycznych oferujących noclegi w górach.

Chcesz zorganizować świetny event, o którym będzie naprawdę głośno? Zbadaj potrzeby i oczekiwania odbiorców swojej marki i przekrocz je zaskakując ich czymś wyjątkowym! Pamiętaj eventów nad morzem nie możesz traktować jak konferencje w górach, które można organizować zawsze według sprawdzonego schematu.