Dumping – czyli jak strzelić sobie w stopę.

Branża hotelarska kwitnie. Polskie hotelarstwo idzie mocno do przodu, a standardami nie odbiegamy już od zachodu. I niby jest idealnie, lecz dumping co roku psuje atmosferę w branży. Nie spotkałeś się z pojęciem „dumping”? Po tym artykule będziesz wiedział o nim wszystko.

Dumping to sytuacja, w której przedsiębiorstwo celowo zaniża cenę usługi lub towaru. Innymi słowy sprzedaż odbywa się po cenach niższych niż te na rynku, a w skaranych przypadkach po cenach poniżej szkotów.

Po co firma stosująca dumping dopłaca różnicę pomiędzy kosztami produkcji, a ceną sprzedaży? Powody mogą być różne. Główne cele stosowania dumpingu to wyparcie konkurencji lub zachowanie pozycji lidera. Takie działanie jest destrukcyjne dla całej branży hotelarskiej.

W dumpingu nie chodzi tylko o niezdrową konkurencję między hotelarzami. W dłuższej perspektywie czasu dumping odbija się też na kliencie. Celem zniwelowania kosztów do minimum spada jakość usług oraz produktów. Klient płaci mniej lecz nie dostaje w 100% wartościowego towaru. Nieetyczne praktyki zawsze mają nieprzyjemne skutki. Dla wszystkich.

Mimo, że wszyscy hurtem deklarujemy jedność, gotowość do umacniania branży oraz podkreślamy etykę pracy nadal zdarzają się firmy, które posuwają się tak daleko, że przecieramy oczy ze zdziwienia. My mówimy stanowcze NIE.

Na szczęście są na rynku firmy, które myślą podobnie jak my i nigdy nie posunąłby się to takich praktyk. Warto wspierać ich działalność korzystając z ich oferty na wakacje w górach czy oferty na długi weekend majowy. Polecamy!