4 proste zasady na to jak od podstaw stworzyć wyjątkowy hotel.
Kiedy na początku lat 90 został otwarty nowy hotel w Paryżu, nikt nie spodziewał się, że jego marka rozpoznawalna będzie nie tylko w tym kraju, ale w całej Europie Europie i Azji. Nawet sami właściciele byli zaskoczeni takim obrotem sprawy. Wielu hotelarzy chciałby powtórzyć ich sukces. Z myślą o nich właściciele prestiżowego obiektu postawili podzielić się swoją historią i przedstawili 4 proste zasady na to jak od podstaw stworzyć wyjątkowy biznes.
Sukces wydaje się bajecznie prosty do osiągnięcia. Aby mieć wyjątkowy biznes wystarczy tylko:
1. Podążać za marzeniami
Właściciele obiektu, to małżeństwo, które swoje pierwsze kroki w karierze zawodowej stawiało w branży hotelarskiej. On był dyrektorem hotelu, ona specjalistą ds. sprzedaż. Z czasem praca na rzecz innych przestała ich satysfakcjonować i podjęli decyzję o przejściu do pracy na własny rachunek. Gdyby wtedy nie zdecydowali się na ten kro, pewnie do tej pory nieszczęśliwie tkwiliby na swoich dotychczasowych etatach.
2. Nie śpieszyć się i zaczynać od małych kroków
Za zaoszczędzone pieniądze para kupiła niewielki hotel, położony w malowniczej dzielnicy Paryża. Początkowo skupili się na przeprowadzeniu remontu. Część rzeczy nadawała się bowiem do gruntownej wymiany, część chcieli zmienić sami, tak by hotel nabrał ich charakteru. Remont trwał niecały roku. W tym czasie, wyselekcjonowano doskonale przeszkoloną kadrę pracowniczą. W momencie otwarcia hotel był jednym z najmniejszych, ale i najbardziej profesjonalnych obiektów świadczących usługi noclegowe w Paryżu.
3. Wykorzystywać szanse i dążyć do rozwoju
Doskonałe przygotowanie zaowocowało sporą grupą stałych klientów. Właścicielom to jednak nie wystarczało. Zależało im bowiem na wypracowaniu rozpoznawalnej marki oraz zdobyciu grupy stałych klientów. Przyznają, że prościej jest zacząć od małego obiektu, ale zawsze marzyli o dużym hotelu. Z czasem zauważyli, że większość klientów zależy już nie tylko na noclegu ze śniadanie. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom właściciele stworzyli pakiety pobytowe skierowane dla osób indywidualnych jak weekend w malowniczym Paryżu czy majówka w górach. Takie posunięcie spowodowało znaczny wzrost finansowy firmy dzięki czemu para mogła pozwolić sobie na rozbudowę obiektu.
4. Brać udział w życiu swojej firmy
Po 5 latach od nierozpoczęcia działalności właściciele mogli spokojnie przejść na emeryturę. Niestety nie mogli pogodzić się z decyzją o sprzedaży firmy. Nadal aktywnie biorą udział w jej życiu i podejmują kluczowe dla jej działalności decyzje. Dzięki temu firma nadal świetnie prosperuje, a w całej Francji otwierane są kolejne obiekty noclegowe. Rozbudowana została także oferta firmy, która teraz kierowana jest także do rodzin z dziećmi (wczasy z dziećmi) czy firm (szkolenia w romantycznym Paryżu).
Proste? Spróbuj i Ty 🙂